Page 29 - SEQÜÈNCIES de Llengua catatalana i literatura 4
P. 29

                 Avança     2 31
   i parlem
   Escriu i revisa
Escriu i revisa
4 Ara et toca a tu!
Escriu la teva carta de motivació. Aplica
les propietats de les cartes de presentació:
• La carta ha de ser breu i s’ha de centrar en els aspectes de la teva formació i experiència professional més destacats.
• Has d’explicar amb claredat el motiu.
• És important destacar els punts forts, tant pel que fa a la formació com
a l’experiència professional, que et converteixen en el candidat adequat.
• El lèxic ha de ser senzill i comprensible, però també concís i directe.
• Has de tenir cura de la correcció lingüística.
• Hi has d’incloure les dades de contacte.
5 Com ha quedat el text que has escrit?
Rellegeix-lo i respon sí, no o es pot millorar:
• El motiu s’expressa amb claredat?
• Fas referència a la formació i experiència?
• La informació sobre la formació i l’experiència professional és coherent i està relacionada amb el que s’està demanant?
• Has tingut cura de la correcció lingüística?
• El text inclou fórmules de salutació i comiat formals?
Un cop hagis acabat de revisar-lo, fes els canvis necessaris per millorar els aspectes que has detectat que no acaben d’estar prou bé.
Per a què et pot ser útil saber escriure una carta de presentació?
El format audiovisual permet dotar d’expressivitat alguns textos administratius, com ara la queixa o la denúncia.
Escolta
1 Mireu aquest reportatge en grup
Ara, reflexioneu i comenteu
      2
Què voleu denunciar?
Trieu una situació del vostre entorn que vulgueu denunciar. Ha d’afectar un grup gran d’alumnes, s’ha de poder argumentar i n’heu de poder plantejar una solució. Feu un reportatge audiovisual seguint aquests passos:
Vídeo
en veu alta:
• La queixa la presenten diversos col·lectius. Quins són i quines tasques duen a terme?
• La queixa que s’expressa està fonamentada en arguments concrets?
• La petició que fan els veïns està ben definida? Quina és?
• Quina és la vostra opinió sobre el tema?
Parla
   •
• •
•
Redacteu el guió: expliqueu la situació, plantegeu tres arguments i exposeu una solució factible per resoldre la situació.
Busqueu un o dos testimonis.
Repartiu els rols: decidiu qui apareixerà
parlant, qui gravarà i qui farà el muntatge.
Ja pot començar el rodatge! Quan tingueu els vídeos, editeu la peça (no ha de superar els 5 minuts) i envieu-la al professor o la professora.
Els ciutadans tenim la possibilitat de fer arribar queixes i suggeriments a l’administració pública? Com?
    En línia
En línia
  


















































   27   28   29   30   31