Page 44 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 3
P. 44

                    10. Digue-hi la teva!
Dius sempre el que penses?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10
160 Connectem Superpregunta Què en sabem?
162 Els gèneres d’opinió Més enllà d’informar • Els textos argumentatius • El llenguatge dels textos ar- gumentatius • Tipus d’arguments • L’opinió pública i les xarxes socials • Activitats sobre els gèneres d’opinió
Escrivim i parlem Escriptura d’un text argumenta- tiu sobre salut mental • Creació d’un davantal
Reflexionem sobre la llengua La modalitat oracio- nal • Comparem llengües
174 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
13. Que romàntic!
Parlem només d’amor?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
212 Connectem Superpregunta Què en sabem?
214 La poesia del segle xix La Renaixença • Els Jocs Florals • Jacint Verdaguer • Jacint Verdaguer, “Don Jaume en Sant Jeroni” • Activitats
El teatre del segle xix El teatre romàntic • Frederic Soler (1839-1895) • Àngel Guimerà (1845-1924) • Frederic Soler, El bressol de Jesús (o En Garrofa i en Pallanga) • Activitats • Àngel Guimerà, Terra baixa • Activitats
Reflexionem sobre la llengua La sinonímia • L’anto- nímia • Comparem llengües
226 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
11. Simple o complex
I tu, què prefereixes?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
178 Connectem Superpregunta Què en sabem?
180 El Renaixement L’edat moderna • Els moviments estètics dels segles xvi-xviii • El Renaixement • Pere Serafí, “Bella, de vós som amorós” • Activitats
El Barroc El Barroc • Francesc Vicent Garcia, “A una mossa gravada de verola” • Activitats
El neoclassicisme El neoclassicisme • Joan Ramis i Ramis, Lucrècia • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Oració simple i ora- ció composta • Tipus d’oracions compostes • Els connectors • Comparem llengües
192 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
14. Ciutadans o consumidors?
En publicitat tot s’hi val?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10
230 Connectem Superpregunta Què en sabem?
232 La publicitat Els missatges publicitaris • El llen- guatge publicitari • Publicitat a les xarxes socials • Activitats sobre la publicitat
Escrivim i parlem Escriptura d’una campanya de publicitat • Creació d’una micropresentació
Reflexionem sobre la llengua La hiperonímia i la hiponímia • Comparem llengües
240 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
12. Saber escoltar
Saps escoltar?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9
196 Connectem Superpregunta Què en sabem?
198 L’entrevista Els textos conversacionals • Tipus d’entrevistes • L’estructura de l’entrevista • Les tres fases de l’entrevista • Activitats sobre l’entrevista
Escrivim i parlem Escriptura d’una entrevista per fer a un familiar • Creació d’una entrevista coral
Reflexionem sobre la llengua Els camps semàn- tics • La derivació • La composició • Comparem llengües
208 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
15. Siguem realistes
Què és real i què no ho és?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
244 Connectem Superpregunta Què en sabem?
246 La narrativa del segle xix L’aparició de la novel·la moderna en català • La novel·la romàntica • El cos- tumisme • La novel·la realista • Narcís Oller • Narcís Oller, L’Escanyapobres • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Relacions entre pa- raules • Locucions, frases fetes i refranys • Com- parem llengües
256 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
                     


















































   42   43   44   45   46