Page 43 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 3
P. 43

                      1. Va de gèneres
Quins gèneres coneixes?
CE1 • CE3 • CE5 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
8 Connectem Superpregunta Què en sabem?
10 El gènere narratiu Els gèneres literaris • La narra- tiva • Pere Calders, “L’arbre domèstic” • Activitats • Joan Amades, “El pont del Diable” • Activitats
El gènere líric La lírica • El vers, la rima i les estrofes • Les figures retòriques • Josep Carner, “Canticel” • Activitats
El gènere teatral El teatre • Els subgèneres teatrals • Jordi Teixidor, El retaule del flautista • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Vocals en contacte • Dictat • Comparem llengües
24 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
4. Formar i informar
T’interessa el que passa al teu voltant?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9
58 Connectem Superpregunta Què en sabem?
60 Els mitjans de comunicació La funció dels mitjans de comunicació • Els gèneres periodístics • El llen- guatge periodístic • Activitats sobre els mitjans de comunicació
Escrivim i parlem Escriptura d’una notícia sobre una persona famosa • Lectura de textos periodís- tics en veu alta
Reflexionem sobre la llengua La essa sonora i la essa sorda • Dictat • Comparem llengües
68 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
7. Lluita contra el mal
Com es pot escriure sobre el mal?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
106 ConnectemSuperpregunta Què en sabem?
108 La prosa historiogràfica Les quatre grans cròni- ques • Jaume I, Llibre dels fets • Bernat Desclot, Crònica • Activitats
La prosa religiosa i la humanística La prosa reli- giosa • La prosa humanística • Bernat Metge, Lo Somni • Activitats
Reflexionem sobre la llengua El nucli i els com- plements • El nom • El pronom • Els determinants • Els quantificadors • Els complements del nom • Comparem llengües
118 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
2. Amb propietat
I tu, com parles?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9
28 Connectem Superpregunta Què en sabem?
30 Tipologies textuals Què és un text? • Els tipus de textos • Les propietats del text • Activitats sobre tipologies textuals
Escrivim i parlem Escriptura d’un tipus de text • Creació d’un text oral: recomanació de dos llibres
Reflexionem sobre la llengua L’accentuació gràfi- ca • La dièresi • Dictat • Comparem llengües
40 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
5. Donzelles indomables
De l’edat mitjana al segle xxi. Què ha canviat?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
72 Connectem Superpregunta Què en sabem?
74 La poesia trobadoresca La lírica trobadoresca • L’amor cortès • Els gèneres de la lírica trobadores- ca • Guillem de Berguedà, “Cançoneta lleu i plana” i “Canto plorant, ple de tristor” • Activitats
Ramon Llull La figura de Ramon Llull • L’obra de Ramon Llull • Ramon Llull, text A i text B • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les grafies x i ix • Els dígrafstxiig•Lesgrafiesgij•Lesgrafiesbiv• Les grafies m i n • La ela geminada i la h • Dictat • Comparem llengües
84 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
8. Anem a fons
Va de reportatges!
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9
122 ConnectemSuperpregunta Què en sabem?
124 El reportatge Què és un reportatge? • Tipus de reportatges • Parts del reportatge • La llengua del reportatge • Elements del reportatge • Activitats sobre el reportatge
Escrivim i parlem Escriptura del guió d’un reportat- ge • Creació d’un reportatge radiofònic
Reflexionem sobre la llengua Funció i tipus de pro- noms • Els pronoms tònics • Els pronoms àtons • Comparem llengües
140 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
3. Llengües vives
Com canvien les llengües?
CE1 • CE3 • CE4 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
44 Connectem Superpregunta Què en sabem?
46 L’origen de la llengua Un imperi, una llengua • L’ori- gen de les llengües romàniques • Els primers tex- tos en llengua vulgar • Hans H. Ørberg, Lingua lati- na per se illustrata • Institut d’Estudis Occitans, Per nòstra lenga • Activitats • Antoine de Saint-Exupéry, El petit príncep • Les Homilies d’Organyà • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les grafies p/b, t/d i c/g • Dictat • Comparem llengües
54 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
6. Notícies fresques!
Et creus tot el que surt a les xarxes socials?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9
88 Connectem Superpregunta Què en sabem?
90 La notícia periodística Què és notícia? • L’estructu- ra de la notícia • La llengua de la notícia • El titular • Les notícies falses • Activitats sobre la notícia periodística
Escrivim i parlem Escriptura d’una notícia des de dos punts de vista diferents • Creació d’una notícia audiovisual
Reflexionem sobre la llengua L’oració • Comparem llengües
102 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
9. Herois i heroïnes
En coneixes cap de carn i ossos?
CE1 • CE3 • CE7 • CE8 • CE9
144 ConnectemSuperpregunta Què en sabem?
146 La novel·la de cavalleries Què són les novel·les de cavalleries? • Joanot Martorell, Tirant lo Blanc • Activitats
La poesia del segle xv Ausiàs Marc • Ausiàs Marc, “LXXIX” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua La morfologia verbal • La conjugació verbal • Comparem llengües
156 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
                                 


























   41   42   43   44   45