Page 9 - Itineraris Matemàtiques 6
P. 9
Índex
16 17 18
Els amics investiguen les superfí- cies de diferents llocs del plane- ta...
Quin lloc aconsellaries a l’Eva?
PÀG. 101
19
Els de sisè recullen informació so- bre les banderes de la UE...
Quina combinació de colors es fa servir més? Quina part del total de banderes representen?
PÀG. 119
La colla resol diferents reptes dels contes de Les mil i una nits.
Quins enigmes amaguen els contes de Les mil i una nits?
PÀG. 137
Els nois de la colla participen en un mercat d’intercanvi del barri.
Com funciona un mercat d’intercanvi?
Els de la colla de sisè han visitat una exposició sobre les llengües del món.
Hi ha llengües amb data de caducitat?
PÀG. 113
21
Els de la colla estudien les formes geomètriques de construccions de l’antiga Roma.
A l’antiga Roma utilitzaven les matemàtiques? Com?
PÀG. 107
E ENTRENA’T
22 23 24
PÀG. 125
Els de la colla investiguen els ter- ritoris de la corona d’Aragó...
Com seria ara la corona d’Aragó? Quines comunitats autònomes la formarien?
PÀG. 143
PÀG. 131
Els amics volen saber què trigarà més a fer una volta al món: un vaixell o una nau espacial.
Qui té raó, la Rita o en Max?
PÀG. 149
25 26 27
La Rita té un secret per conèixer la majoria d’obres d’art...
Com podem relacionar els nombres negatius i positius amb l’art?
PÀG. 155
28
Els amics han d’ajudar la Rita a enviar una carta.
Com ajudarem la Rita a enviar la carta? Quina és la millor estratègia per resoldre un problema?
PÀG. 173
Els de la colla estudien diferents màquines inventades durant la Revolució Industrial.
Quines màquines i professions va crear la Revolució Industrial?
PÀG. 161
29
A l’Eva li toca exposar el seu tre- ball sobre l’increment de l’espe- rança de vida en néixer.
Com sabrem si el segle xxi serà el de les persones centenàries?
PÀG. 179
La colla coneix diferents matemà- tics que van viure durant la Revo- lució Francesa...
Què hi ha de revolució matemàtica en la Revolució Francesa?
PÀG. 167
E
ENTRENA’T
PÀG. 185