Page 40 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 1
P. 40

                    10. Superherois
Quins poders tenen?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 144 Connectem Superherois i superheroïnes
Què en sabem? Baròmetre d’aula
146 Ens comuniquem La descripció de persones: Els primers superherois • Pautes d’anàlisi d’una des- cripció de persona o retrat • Comprensió i anàlisi d’una descripció de persones • Característiques del retrat
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió de la descripció d’un superheroi o superheroïna • El retrat artístic • Qüestionaris
Reflexionem sobre la llengua L’adjectiu • Compa- rem llengües
156 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
13. Totes som bruixes
Qui ho ha dit que les bruixes són dolentes?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 192 Connectem Bruixes
Què en sabem? Baròmetre d’aula
194 Llegim Ursula K. Le Guin, Un mag de Terramar • In-
vestigació i presentació de l’autora • Comprensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • El gènere fantàstic • Escriptura creativa: una història de fantasia
Reflexionem sobre la llengua L’adverbi • Compa- rem llengües
202 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
11. La sípia de Darwin
De quin color són les sípies?
12. Parlar en silenci
Com es pot parlar des del silenci?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 176 Connectem La llengua de signes
Què en sabem? Baròmetre d’aula
178 Ens comuniquem El reportatge: Les llengües de
signes, un món per aprendre • Pautes d’anàlisi d’un reportatge • Comprensió i anàlisi d’un reportatge • Estructura i característiques del text explicatiu • El reportatge
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un reportatge • El reportatge audiovisual: la llen- gua de signes
Reflexionem sobre la llengua El verb • Comparem llengües
188 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
15. Les vaques inspiren
Els poemes són sempre d’amor. I què més!
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 222 Connectem Rodolins
Què en sabem? Baròmetre d’aula
224 Llegim Joan Maragall, “La vaca cega”; Miquel Mar-
tí i Pol, “L’Elionor”; Vicent Andrés Estellés, “LXX” • Comprensió i anàlisi dels poemes
Escrivim Reflexions literàries • El vincle entre vida i obra • Escriptura creativa: creació d’un poema a partir de l’experiència pròpia
Reflexionem sobre la llengua El diccionari general de la llengua • Tipus de diccionaris • Comparem llengües
234 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
   CE1 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 Què en sabem? Baròmetre d’aula
160 Connectem Colors
162 Llegim Jacqueline Kelly, L’evolució de la Calpurnia
   Tate • Investigació i presentació de l’autora • Com- prensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • La documentació • Escriptura creativa: creació d’una història creïble
Reflexionem sobre la llengua Els determinants • Els quantificadors • Comparem llengües
172 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
14. Sabies que...
Tothom té un tema preferit. Quin és el teu?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 206 Connectem Curiositats
Què en sabem? Baròmetre d’aula
208 Ens comuniquem L’article divulgatiu: El català •
Pautes d’anàlisi d’un article divulgatiu • Compren- sió i anàlisi d’un article divulgatiu • Tipus de textos explicatius • L’article divulgatiu
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un article divulgatiu • El documental
Reflexionem sobre la llengua Les preposicions • Les conjuncions • Comparem llengües
218 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
               













































   38   39   40   41   42