Page 39 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 1
P. 39

                      1. No és el que sembla
Creus que les estrelles de les xarxes tenen una vida meravellosa?
CE1• CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 8 Connectem Il·lusions òptiques
Què en sabem? Baròmetre d’aula
10 Llegim Gemma Lienas, Mai de la vida et deixaria ti-
rada • Investigació i presentació de l’autora • Com- prensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • La veu dels perso- natges • Escriptura creativa: creació d’un personat- ge amb veu pròpia
Reflexionem sobre la llengua La síl·laba • Diftongs i hiats • La separació de síl·labes • Dictat • Compa- rem llengües
20 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
4. Enxaneta a l’espai
Què és la internet de les coses?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 56 Connectem La internet de les coses
Què en sabem? Baròmetre d’aula
58 Ens comuniquem Notícia: S’enlaira l’Enxaneta,
el primer nanosatèl·lit de la Generalitat • Pautes d’anàlisi d’una notícia • Comprensió i anàlisi d’una notícia • La notícia i les 4 preguntes periodístiques
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’una notícia • Les fake news
Reflexionem sobre la llengua La vocal neutra • Dic- tat • Comparem llengües
66 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
7. Matemàtiques problemàtiques Vols ser perfecte, com les matemàtiques?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 98 Connectem Una ment meravellosa
Què en sabem? Baròmetre d’aula
100 Llegim Jordi Sierra i Fabra, L’assassinat del profes-
sor de matemàtiques • Investigació i presentació de l’autor • Comprensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • L’empatia • Escriptu- ra creativa: posar-se a la pell d’un personatge
Reflexionem sobre la llengua Les grafies g/j • Les grafies x/ix • Les grafies tx/ig • Dictat • Comparem llengües
108 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
2. #estiktokat
Quina relació hi ha entre les ovelles i la màgia?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 24 Connectem TikTok
Què en sabem? Baròmetre d’aula
26 Ens comuniquem Entrevista: Sanyes, la màgia
reivindicativa • Pautes d’anàlisi d’una entrevista • Comprensió i anàlisi d’una entrevista • Tipus i es- tructura de les entrevistes
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’una entrevista escrita • Preparació i realització d’una entrevista oral
Reflexionem sobre la llengua L’accentuació • La dièresi • Dictat • Comparem llengües
36 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
5. Mentides pietoses
No hi ha més gran mentida que dir que mai has mentit!
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 70 Connectem Mentides de la literatura
Què en sabem? Baròmetre d’aula
72 Llegim Maite Carranza, Calla, Càndida, calla! • In-
vestigació i presentació de l’autora • Comprensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • El llenguatge visual • Escriptura creativa: llenguatge visual
Reflexionem sobre la llengua Les vocals o/u àto- nes • Dictat • Comparem llengües
80 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
8. Aquest és el lloc
Has trobat un lloc on t’agradaria passar la vida?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 112 Connectem Observar paisatges
Què en sabem? Baròmetre d’aula
114 Ens comuniquem La descripció d’espais: 8 racons on enamorar-se del delta de l’Ebre • Pautes d’anàli- si d’una descripció d’espais • Comprensió i anàlisi d’una descripció d’espais • Tipus de descripcions i característiques de la descripció d’espais
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió de la descripció d’un paisatge • L’audiodescripció
Reflexionem sobre la llengua Les grafies p/b, t/d, c/g • Les grafies b/v • Dictat • Comparem llengües
124 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
3. Ets una rata?
Ser una rata no està gens malament!
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 40 Connectem Test: Quin animal ets?
Què en sabem? Baròmetre d’aula
42 Llegim Roald Dahl, Les bruixes • Investigació i pre- sentació de l’autor • Comprensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • Personatges ori- ginals • Escriptura creativa: creació d’una bruixa original
Reflexionem sobre la llengua L’apòstrof • L’apos- trofació dels pronoms • La contracció • Dictat • Comparem llengües
52 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
6. Top secret
Els teus sentiments són un secret?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 84 Connectem Emocions
Què en sabem? Baròmetre d’aula
86 Ens comuniquem El diari de viatges: Coneixem
Tòquio! • Pautes d’anàlisi d’un diari personal • Comprensió i anàlisi d’un diari de viatges • El diari personal
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un diari personal • Diaris personals
Reflexionem sobre la llengua La essa sorda i la essa sonora • Dictat • Comparem llengües
94 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
9. Salvatge!
Si et diuen salvatge, no cal que t’ofenguis!
                          CE1 • CE7 • CE8 • CE9 • CE10 Què en sabem? Baròmetre d’aula
130 Llegim Gabriel Janer Manila, He jugat amb els llops • Investigació i presentació de l’autor • Comprensió del text • Anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • La mirada • Escrip- tura creativa: descriure un objecte com si no s’ha- gués vist mai
Reflexionem sobre la llengua La classificació dels mots • El nom • El gènere del nom • El nombre del nom • Comparem llengües
140 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
 128 Connectem Orientar-se
      





















   37   38   39   40   41