Page 29 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 1
P. 29

                     Avança
2 31
 i parlem
   Escriu i revisa
Escriu i revisa
Que les entrevistes no són només escrites segur que ja ho sabies. Però segur que alguna cosa et deu quedar per descobrir!
Escolta
   3
Preparats, llestos, ja!
Recordes en què t’havies de fixar a l’hora de llegir l’entrevista del mag Sanyes? Torna
a llegir les pautes d’anàlisi de la pàgina 27.
Escriu l’entrevista:
• Pensa el nombre de preguntes que ha de tenir. Procura que no siguin gaire llargues i que siguin clares!
• Ordena les preguntes segons la temàtica.
• Pensa unes preguntes finals.
Com ha quedat l’entrevista?
Rellegeix-la i respon sí, no o es pot millorar:
• Les preguntes segueixen un ordre lògic?
Són lògiques? S’entenen?
• En sobra cap? N’hi afegiries cap més?
• Són preguntes massa llargues?
Refés l’entrevista per millorar els aspectes que ara has vist que no acaben d’estar prou bé.
Una altra manera de millorar l’entrevista és comparar-la amb la d’algun company o companya que hagi triat el mateix personatge. D’això no se’n diu copiar: se’n diu col·laborar!
Finalment, comprova:
El títol és el nom de la persona, una expressió que la representa o una frase que ha dit.
En la introducció s’hi presenta la persona i s’hi explica per què es fa l’entrevista.
Els elements que acompanyen l’entrevista (imatges o altres) són atractius.
Hi ha informació complementària (una fitxa biogràfica, una anècdota, etc.).
1
Mira un fragment d’aquesta entrevista
   Parla
Vídeo
Indica si les afirmacions fan referència a una entrevista escrita, audiovisual o a totes dues:
 4
a. La persona que fa l’entrevista s’informa sobre la persona entrevistada.
b. Hi ha una introducció que presenta la persona entrevistada i explica per què se l’entrevista.
c. Cal escoltar atentament per si sorgeix alguna pregunta nova.
d. Hi ha informació addicional (imatges, etc.).
e. Cal crear un clima de confiança per fer-la àgil. f. Es publica en diaris, revistes...
g. Es publica a la televisió, la ràdio...
  2
Mans a l’obra!
Segueix les instruccions:
• Busca informació sobre algú interessant.
• Redacta les preguntes que li faries.
• Comparteix-ho tot amb un company
o companya, que haurà de preparar les respostes.
• Feu l’entrevista oralment i enregistreu-la.
Que comenci el debat!
Parleu-ne entre tots:
• Són interessants, les entrevistes? Per què?
• És important que qui fa les preguntes sigui
un bon o una bona periodista? I que la persona entrevistada sigui sincera?
• De qui t’agradaria llegir o mirar una entrevista?
 3
  En línia
En línia
  









































   27   28   29   30   31