Page 36 - Quadern Seqüències Llengua catalana 4
P. 36

                    10. Depèn de la situació
11. Després de la guerra
T’adaptes a l’adversitat?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 157 Activa’t a l’espai digital
158 Els anys de postguerra. La poesia La llarga post- guerra • Panorama de la poesia • Pere Quart/Joan Oliver, “Catalunya” • Salvador Espriu, “II” • Activitats
Els anys de postguerra. La narrativa Panorama de la narrativa • Dos narradors singulars • Mercè Ro- doreda, La plaça del Diamant • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Tipus d’oracions su- bordinades substantives • Observacions • Compa- rem llengües
170 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
14. Em deixes una paraula?
Les llengües s’influeixen?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • C10 203 Activa’t a l’espai digital
204 Les interferències lingüístiques i els manlleus Les interferències lingüístiques • Els manlleus • Acti- vitats sobre les interferències lingüístiques i els manlleus
Escrivim i parlem Escriptura d’una proposta d’a- daptació d’un mot anglès al català • Debat sobre interferències lingüístiques
Reflexionem sobre la llengua La formació de pa- raules • La incorporació de mots: els manlleus • Comparem llengües
216 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
12. Un món de llengües
Com es gestiona la diversitat?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 173 Activa’t a l’espai digital
174 Llengües en contacte Les llengües i els estats • Per què es parlen diverses llengües? • Substitució i normalització lingüístiques • La diglòssia • El bilin- güisme • Activitats sobre les llengües en contacte
Escrivim i parlem Escriptura d’un text expositiu so- bre una llengua • Preparació d’una exposició sobre la gestió de la diversitat lingüística
Reflexionem sobre la llengua Oracions subordina- des de relatiu • Tipus d’oracions de relatiu • Tipus de pronoms i adverbis relatius • Comparem llen- gües
186 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
15. Cadascú va a la seva!
S’han acabat les modes úniques!
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
219 Activa’t a l’espai digital
220 Postmodernitat L’anomenada postmodernitat • Un
panorama narratiu polièdric • El jo, epicentre d’un univers poètic divers • La renovació teatral (període democràtic) • Jesús Moncada, Aniversari • Activi- tats • Josep M. Benet i Jornet, Fugaç • Maria-Mercè Marçal, “Cadell enjogassat...” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les relacions se- màntiques • Els canvis de significat • Comparem llengües
230 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
Sempre parles igual?
141 Activa’t a l’espai digital
CE1 • CE2 • CE3 • CE5 • CE9
      142 Els registres lingüístics Què són els registres lin- güístics? • Tipus de registres i característiques • Activitats sobre els registres lingüístics
Escrivim i parlem Escriptura d’un text tenint en compte el registre lingüístic • Creació d’un vídeo de TikTok sobre l’argot juvenil
Reflexionem sobre la llengua Classes d’oracions compostes • Les oracions coordinades • Les ora- cions subordinades • Els connectors parentètics • Comparem llengües
154 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
13. Transformem la realitat
Literatura i revolució?
CE1 • CE5 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
189 Activa’t a l’espai digital
190 La literatura dels anys seixanta i setanta. El rea- lisme social El realisme social • Realisme i poesia • Manuel de Pedrolo, un narrador singular • Vicent Andrés Estellés, “Els amants” • Activitats
La literatura dels anys seixanta i setanta. La reno- vació La veu dels narradors • La renovació poètica: Ferrater i Brossa • L’assaig • Montserrat Roig, Ra- mona, adeu • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les oracions subor- dinades adverbials • Comparem llengües
200 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
               





















































   34   35   36   37   38