Page 35 - Quadern Seqüències Llengua catalana 4
P. 35

                    1. Tothom n’hauria de saber
Com s’explica una història?
CE1 • CE3 • CE7 • CE8 • CE9
7 Activa’t a l’espai digital
8 Les tècniques narratives Història i discurs • Es-
tructura i ordre narratius • El punt de vist i les veus de la narració • Quim Monzó, “El gripau” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Els sons de la parla • So i fonema • Fonètica i fonologia • Dictat • Com- parem llengües
18 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
4. Curriculum vitae Vols fer una bona impressió?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10
53 Activa’t a l’espai digital
54 El currículum Què és un currículum? • Com s’es- tructura un currículum? • Característiques generals • Documents complementaris • Activitats sobre el currículum
Escrivim i parlem Escriptura d’un currículum • Creació d’un videocurrículum
Reflexionem sobre la llengua La modalitat oracio- nal. Classes • Comparem llengües
64 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
7. I tu, com trenques la norma?
Què volien els avantguardistes?
CE1 • CE7 • CE8 • CE9
97 Activa’t a l’espai digital
98 El Noucentisme Què és el Noucentisme? • La poe-
sia noucentista • Josep Carner, “La bella dama del tramvia” • Activitats
Les avantguardes Què són les avantguardes? • L’avantguarda catalana • Joan Salvat-Papasseit, “Com sé que es besa...” • Josep Vicenç Foix, “Om- bres darrere els lilàs” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua L’atribut • El comple- ment predicatiu • L’adjunt • Comparem llengües
108 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
2. Burocràcia!
Mantinguem les formes
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10 21 Activa’t a l’espai digital
22 Els textos administratius Què són els textos admi- nistratius? • La carta administrativa • La carta de presentació • Els formularis administratius • Activi- tats sobre els textos administratius
Escrivim i parlem Escriptura d’una carta de moti- vació acadèmica • Creació d’un reportatge audio- visual
Reflexionem sobre la llengua El vocalisme • Con- tactes vocàlics • Dictat • Comparem llengües
34 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
5. Modern o modernista?
Com es crea un moviment?
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8 • CE9 67 Activa’t a l’espai digital
68 El Modernisme Una renovació cultural • La poesia • La narrativa • La renovació teatral • Víctor Català, Solitud • Activitats • Joan Maragall, “La vaca cega” • Santiago Rusiñol, Cigales i formigues • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les oracions interro- gatives • Discurs directe • Discurs indirecte • Com- parem llengües
78 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
8. Moltes llengües en una de sola
Segons el context!
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10 111 Activa’t a l’espai digital
112 La variació lingüística Què és la variació lingüísti- ca? • Variació segons els trets dels parlants • Va- riació segons la situació comunicativa • Activitats sobre la variació lingüística
Escrivim i parlem Escriptura d’un text tenint en compte els trets lingüístics d’un personatge • Ex- plicació sobre la lingüística forense
Reflexionem sobre la llengua Els pronoms. Clas- ses de pronoms • Els pronoms personals forts • Els pronoms febles • Comparem llengües
124 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
3. Què et passa?
Com expliques el que sents?
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8 • CE9 37 Activa’t a l’espai digital
38 Els gèneres poètics El vers: la mètrica • La rima • L’estrofa. Tipus d’estrofes i composicions • Cle- mentina Arderiu, “Cançó de la bella confiança” • Joan Salvat-Papasseit, “Dona’m la mà” • Activitats
Els gèneres assagístics La literatura del coneixe- ment • L’assaig • Josep Pla, El quadern gris • Ac- tivitats
Reflexionem sobre la llengua Els sons consonàn- tics • Contactes consonàntics • Dictat • Comparem llengües
50 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
6. Moltes i diverses!
Quantes llengües es parlen?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 81 Activa’t a l’espai digital
82 La diversitat lingüística Què és la diversitat lingüís- tica? • La diversitat lingüística d’un territori • La di- versitat lingüística d’una persona • Activitats sobre la diversitat lingüística
Escrivim i parlem Escriptura d’una autobiografia lin- güística • Cerca de continguts en català a internet
Reflexionem sobre la llengua Sintagma verbal i complements • El complement directe • El comple- ment indirecte • El complement de règim • Compa- rem llengües
94 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
9. Psicoliteratura
L’important és a l’interior?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
127 Activa’t a l’espai digital
128 Els anys vint i trenta: la renovació estètica El con- text literari • Poesia • El retrobament amb la no- vel·la • El teatre • Miquel Llor, Laura a la ciutat dels sants • Activitats • Màrius Torres, “Dolç àngel de la mort...” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Funció dels pro- noms febles • Combinació de pronoms • Compa- rem llengües
138 Posa’t a prova Prova de competències Avalua’t a l’espai digital
                                 

































   33   34   35   36   37