Page 9 - Itineraris Matemàtiques 3
P. 9
Índex
16 17 18
Els de tercer han visitat l’exposició “De la Terra a la Lluna”.
Com podem mesurar la distància “de la Terra a la Lluna”?
PÀG. 101
19
La Sara i tota la colla coneixen nous companys a l’escola.
Quantes persones vivim a Catalunya?
PÀG. 119
22 23 24
Els de la colla es troben en mig d’una tempesta i, a més de pensar com poden aixoplugar-se, es planteja- ran...
Quants llamps cauen a Catalunya?
La Berta està llegint un reportat- ge sobre Mart, on hi ha el mont Olimp, de 21.287 metres d’altitud!
Els cims més alts del sistema solar són a la Terra?
PÀG. 113
21
Els de la colla miren quina és la millor manera de compartir i re- partir-se material de l’escola.
Quins acords podem prendre per millorar la convivència?
PÀG. 107
E
ENTRENA’T
PÀG. 125
PÀG. 131
A la Sara i en Teo els encanta tenir cura de l’hortet de l’escola.
Com fem matemàtiques a l’hort de l’escola?
PÀG. 137
En Dani, la Sara, la Berta i en Teo han anat a veure la pel·lícula Charlie i la fàbrica de xocolata.
Quantes formes diferents pot tenir, la xocolata?
PÀG. 143
Els de la colla s’endinsen en el món de la cuina, que també és ple de matemàtiques.
Què té a veure la cuina amb les fraccions?
PÀG. 149
25 26 27
Tota la classe de tercer prepara un concurs. Caldrà ser molt precís amb l’ús de la balança!
Com saber el pes sense pesar?
PÀG. 155
28
Els de tercer estan coneixent la història de Catalunya a través del patrimoni arqueològic.
Com coneixem la història a través de les excavacions arqueològiques?
PÀG. 173
S’acosten les festes del barri i la Berta participarà en el correfoc com a diablessa.
Com s’organitza un correfoc?
PÀG. 161
29
La Berta ha provat d’imaginar com seria un món sense nombres.
És possible, un món sense matemàtiques?
PÀG. 179
En Dani, la Sara, la Berta i en Teo visiten el casal de la gent gran del barri, on hi ha l’àvia d’en Dani.
Quines activitats matemàtiques fan al casal d’avis?
PÀG. 167
E
ENTRENA’T
PÀG. 185