Page 9 - Itineraris Matemàtiques 2
P. 9
Índex
16 17 18
La Paula està triant el calçat més adient per anar de vacances. Què s’endurà?
Quan podem dir que un fet és segur? I possible? I impossible?
PÀG. 99
19
La Irene i l’Edu compten els mi- nuts que falten per sortir al pati.
Com mesurem el pas del temps?
PÀG. 117
22 23 24
A la Jana li ha caigut la roba es- tesa al pis de sota i es planteja una pregunta.
Què passa si es canvia l’ordre amb què sumem les coses?
Als de la colla els agraden molt els dolços, però saben que només s’han de menjar de tant en tant.
Què podríem construir amb aquests cossos geomètrics?
PÀG. 111
21
Els de segon estan estudiant les mesures i el mestre, en Miquel, els fa diverses preguntes.
PÀG. 105
E
ENTRENA’T
Què pots fer servir per mesurar?
PÀG. 123
PÀG. 127
Els de la colla mesuren objectes a pams i amb estris com el regle o la cinta mètrica.
Quina unitat fem servir per mesurar una casa?
PÀG. 133
Els de la colla parlen dels oficis que tindran quan siguin grans.
Què tenen en comú, aquests nombres?
PÀG. 139
Els de la colla fan rams de flors i volen que tots siguin iguals.
Com podem fer quatre rams iguals?
PÀG. 145
25 26 27
Els de la colla comparen i sumen totes les flors que hi ha en les foto- grafies de la primera pàgina.
Com comparem quantitats amb els signes =, ≠, < i >?
PÀG. 151
28
La Paula escriu un reportatge so- bre la festa major per a la revista de l’escola.
Quants gegants hi havia?
PÀG. 169
L’Edu, que és un somiador, vol construir un coet per viatjar per l’Univers.
Quins cossos geomètrics calen per construir un coet?
PÀG. 157
29
Els de la colla estan ben perduts. Potser els ajudaria saber llegir un plànol.
Com podem saber qui té raó?
PÀG. 175
Els de la colla volen saber tantes coses com puguin de la primera pilot catalana.
Quin any va néixer, la Mari Pepa Colomer?
PÀG. 163
E
ENTRENA’T
PÀG. 181