Page 8 - Itineraris Matemàtiques 2
P. 8

                        123
   La Irene està dibuixant “un ésser” amb sis desenes de dits...
Què dibuixarà, la Irene?
PÀG. 9
456
La Irene i l’Edu juguen a cromos. L’àlbum de la Irene té 87 cromos.
Quants cromos li falten?
Els de la classe de segon exploren i relacionen línies de fotografies i dibuixos.
 PÀG. 17
PÀG. 23
En què us fixeu per explicar com és una cosa?
             A l’escola han fet un scape room i han resolt tots els enigmes!
Quin nombre secret obre el cadenat?
PÀG. 29
Els de la colla volen fer una excur- sió amb bicicleta, però la Irene no troba la seva...
On és la bicicleta de la Irene?
PÀG. 35
L’Edu està jugant a un joc digital de curses de cotxes.
Quants punts ha fet l’Edu?
     PÀG. 41
   789
   La Irene ha fet una capsa niu per a ocells amb material reciclat: un bric de llet, cordill i trossos de fusta.
Quines figures geomètriques hi ha al nostre entorn?
Els de la colla participen en una jornada de recollida de brossa d’un riu.
És molt gran, el primer nombre de quatre xifres?
PÀG. 53
11
El mestre ens ha demanat que mi- rem la fotografia d’un bosc amb ulls de matemàtic. Com es fa això?
Inventem un problema d’arbres?
PÀG. 69
13 14 15
              PÀG. 47
El mestre ha explicat que algunes ciutats multen amb 100 € els cot- xes més contaminants.
Quants bitllets caldrien per pagar la multa de 100 €?
PÀG. 59
12
Els de la classe de segon treba- llen en grups els diferents tipus de plantes que hi ha.
           E
ENTRENA’T
Quins grups són senars i quins són parells?
   PÀG. 65
PÀG. 75
      Els de la colla tenen el repte de saber quant pesen aproximada- ment.
Els de la colla analitzen animals diferents per comprendre la multi- plicació i els gràfics de barres.
Quina operació és la suma repetida d’un nombre?
Els de la colla aprenen a diferen- ciar els cossos geomètrics que són cubs i esferes.
Peses més o menys de 9.000 grams?
Quins cossos geomètrics coneixeu?
         PÀG. 81
PÀG. 87
PÀG. 93
















































   6   7   8   9   10