Page 39 - SEQÜÈNCIES de Llengua catatalana i literatura 4
P. 39
1. Tothom n’hauria de saber!
Com s’explica una història?
CE1 • CE3 • CE7 • CE8 • CE9
8 Connectem Superpregunta Què en sabem?
10 Les tècniques narratives Història i discurs • Es- tructura i ordre narratius • El punt de vist i les veus de la narració • Quim Monzó, “El gripau” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Els sons de la parla • So i fonema • Fonètica i fonologia • Dictat • Com- parem llengües
20 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
4. Curriculum vitae Vols fer una bona impressió?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10
58 Connectem Superpregunta Què en sabem?
60 El currículum Què és un currículum? • Com s’es- tructura un currículum? • Característiques generals • Documents complementaris • Activitats sobre el currículum
Escrivim i parlem Escriptura d’un currículum • Creació d’un videocurrículum
Reflexionem sobre la llengua Modalitat oracional • Comparem llengües
68 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
7. I tu, com trenques la norma?
Què volien els avantguardistes?
CE1 • CE7 • CE8 • CE9
104 Connectem Superpregunta Què en sabem?
106 El Noucentisme Què és el Noucentisme? • La poe- sia noucentista • Josep Carner, “La bella dama del tramvia” • Activitats
Les avantguardes Què són les avantguardes? • L’avantguarda catalana • Joan Salvat-Papasseit, “Com sé que es besa...” • Josep Vicenç Foix, “Om- bres darrere els lilàs” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua L’atribut • El comple- ment predicatiu • L’adjunt • Comparem llengües
116 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
2. Burocràcia!
Mantinguem les formes
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10
24 Connectem Superpregunta Què en sabem?
26 Els textos administratius Què són els textos admi- nistratius? • La carta administrativa • La carta de presentació • Els formularis administratius • Activi- tats sobre els textos administratius
Escrivim i parlem Escriptura d’una carta de moti- vació acadèmica • Creació d’un reportatge audio- visual
Reflexionem sobre la llengua El vocalisme • Con- tactes vocàlics • Dictat • Comparem llengües
36 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
5. Modern o modernista?
Com es crea un moviment?
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8 • CE9
72 Connectem Superpregunta Què en sabem?
74 El Modernisme Una renovació cultural • La poesia • La narrativa • La renovació teatral • Víctor Català, Solitud • Activitats • Joan Maragall, “La vaca cega” • Santiago Rusiñol, Cigales i formigues • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Les oracions interro- gatives • Discurs directe • Discurs indirecte • Com- parem llengües
84 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
8. Moltes llengües en una de sola
Segons el context!
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • C10
120 Connectem Superpregunta Què en sabem?
122 La variació lingüística Què és la variació lingüísti- ca? • Variació segons els trets dels parlants • Va- riació segons la situació comunicativa • Activitats sobre la variació lingüística
Escrivim i parlem Escriptura d’un text tenint en compte els trets lingüístics d’un personatge • Ex- plicació sobre la lingüística forense
Reflexionem sobre la llengua Els pronoms • Com- parem llengües
132 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
3. Què et passa?
Com expliques el que sents?
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8 • CE9
40 Connectem Superpregunta Què en sabem?
42 Els gèneres poètics El vers: la mètrica • El ritme i la rima • L’estrofa. Tipus d’estrofes i composicions • Clementina Arderiu, “Cançó de la bella confiança” • Joan Salvat-Papasseit, “Dona’m la mà” • Activitats
Els gèneres assagístics La literatura del coneixe- ment • L’assaig • Josep Pla, El quadern gris • Ac- tivitats
Reflexionem sobre la llengua Els sons consonàn- tics • Contactes consonàntics • Dictat • Comparem llengües
54 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
6. Moltes i diverses!
Quantes llengües es parlen?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9
88 Connectem Superpregunta Què en sabem?
90 La diversitat lingüística Què és la diversitat lingüís- tica? • La diversitat lingüística d’un territori • La di- versitat lingüística d’una persona • Activitats sobre la diversitat lingüística
Escrivim i parlem Escriptura d’una autobiografia lin- güística • Cerca de continguts en català a internet
Reflexionem sobre la llengua Sintagma verbal i complements • El complement directe (CD) • El complement indirecte (CI) • El complement de rè- gim (CR) • Comparem llengües
100 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge
9. Psicoliteratura
L’important és a l’interior?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9
136 ConnectemSuperpregunta Què en sabem?
138 Els anys vint i trenta: la renovació estètica El con- text literari • Poesia • El retrobament amb la no- vel·la • El teatre • Miquel Llor, Laura a la ciutat dels sants • Activitats • Màrius Torres, “Dolç àngel de la mort...” • Activitats
Reflexionem sobre la llengua Funció dels pro- noms febles • Combinacions de pronoms • Com- parem llengües
148 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Superresposta Valora’t Metaaprenentatge