Page 23 - SEQÜÈNCIES de Llengua catatalana i literatura 4
P. 23
Què en sabem?
Activa’t 2 25
Ets capaç de respondre ara mateix la superpregunta? Segurament et falten algunes dades, però en saps més del que et sembla. Vols comprovar-ho?
• Entres a una botiga i el dependent et diu: “Bon dia, en què el puc ajudar?” Quin tractament ha fet servir per dirigir-se a tu? Quins altres tractaments hauria pogut utilitzar?
• Quan escrius un correu per a un amic, quina relació tens amb el destinatari del missatge? Faràs servir un to formal o informal? I si l’escrius per a un professor?
• Què creus que és més important a l’hora de redactar una norma o d’escriure la sentència d’un judici: utilitzar un llenguatge clar i concís o crear un efecte bell amb el llenguatge? Per què?
• Creus que el llenguatge administratiu en general és fàcil o difícil d’entendre? Per què?
• Saps què és una instància? Si poguessis enviar-ne una a l’Ajuntament del teu poble o ciutat quina proposta o queixa els faries?
• Fas alguna activitat extraescolar o n’has fet cap en el passat? En el moment d’apuntar-t’hi, els teus pares devien omplir un formulari d’inscripció. Recordes què hi deia? Quina informació demanava? Va ser fàcil d’emplenar?
Te n’adones? Amb tot el que ja saps i amb el treball d’aquesta seqüència aconseguiràs resoldre la superpregunta. Endavant!