Page 33 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 3
P. 33

                     Avança
2 35
 i parlem
   Escriu i revisa
Escriu i revisa
3 Posa-ho per escrit!
Escriu el teu text a partir del color que has triat.
• Fixa’t en:
- L’objectiu del missatge que transmet el text.
- L’adequació a la situació comunicativa.
- La coherència: organització, claredat...
- La cohesió: l’ús de mecanismes gramaticals i lèxics.
- El lèxic i el vocabulari: precís i correcte.
4 Com ha quedat el text?
Rellegeix-lo i respon sí, no o es pot millorar:
• El text compleix la seva finalitat?
• El registre lingüístic és adequat?
• L’estructura del text ajuda a organitzar la informació?
• La informació que apareix és coherent?
• Si dubtaves, has fet servir el diccionari?
Refés el text per millorar els aspectes que ara has vist que no acaben d’estar prou bé.
Intercanvia el text amb un company
o companya que hagi triat el mateix color i ajudeu-vos a millorar-lo.
Finalment, comprova:
El text és adequat.
El text està ben cohesionat.
El text és coherent.
El text és correcte i està ben presentat.
Quines propietats ha de tenir un text perquè compleixi l’objectiu per al qual ha estat creat?
Escrius fent servir emoticones?
I com ho fas per expressar els estats d’ànim oralment? Les persones ens comuniquem. Quins recursos tenim?
  Escolta
  1
Mira el vídeo
Vídeo
Escolta una youtuber recomanant llibres que li
han agradat i fixa’t en els aspectes verbals i no verbals.
  2 Agrupeu-vos!
Comenteu les característiques del text
i busqueu fragments per exemplificar-les:
• Quin registre fa servir, formal o col·loquial? • És adequat al contingut i al públic?
• És un discurs ordenat i coherent?
• Què fa per evitar la monotonia del discurs? • Quins altres recursos fa servir?
Ara, poseu en comú les vostres observacions
i descobriu si coincidiu i si us heu fixat en tots els aspectes destacables del relat oral.
Parla
    3
4
Fem-ho en grup
Escriviu el guió d’una recomanació de dos llibres, d’uns tres minuts. Pot ser una exposició oral o un vídeo. Ep, i reviseu l’adequació al públic, l’ordenació del discurs i el vocabulari!
Prepareu l’exposició oral
Seguiu aquests consells:
• Feu servir el to i el ritme adequats per evitar la monotonia i projecteu la veu.
• Tingueu present la comunicació no verbal!
Quins recursos es fan servir en els textos orals per aconseguir l’objectiu?
     En línia
En línia
  









































   31   32   33   34   35