Page 61 - SEQÜÈNCIES de Ciències socials 2
P. 61

                      1. Pobladors
“Hem d’aprendre a viure junts com a germans o morir junts com a idiotes.”
CE4 • CE5 • CE8
8 Ens posem en situació Tenir fills és cosa de rics?
Connectem Promoure la natalitat Què en sabem? Baròmetre d’aula
10 Blocs temàtics L’estudi de la població • El moviment de la població • Els indicadors demogràfics • L’estructura de la població • La població i l’activitat econòmica
Treballa les destreses Defineix • Raona • In- vestiga • Crea • Argumenta • Aplica • Amplia • Analitza
24 Posa’t a prova Prova de competències: La família i una més
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
4. Més ciutat
“Com més gent camina i va amb bicicleta, més viva, habitable, segura, sostenible i saludable és la ciutat. Què esperes?”
CE1 • CE2 • CE4 • CE9
62 Ens posem en situació Com seran les ciu- tats del futur?
Connectem Repensar la ciutat Què en sabem? Baròmetre d’aula
64 Blocs temàtics La ciutat i les seves fun- cions • El creixement de les ciutats • Les ciutats al llarg del temps • Jerarquia i xar- xes urbanes • L’impacte de la urbanització • Les ciutats al món
Treballa les destreses Sintetitza • Tabula • Localitza • Relaciona • Aplica • Calcula • Investiga • Interpreta
82 Posa’t a prova Prova de competències: Per als romans, Tàrraco
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
2. Ocupar la Terra
“La quantitat total d’intel·ligència del planeta roman constant;
en canvi, la població segueix augmentant.”
CE1 • CE4 • CE8 • CE9
30 Ens posem en situació T’agraden les mul- tituds?
Connectem Rural o urbanita? Què en sabem? Baròmetre d’aula
32 Blocs temàtics Evolució de la població al món • El poblament • La distribució de la població al món • Models i polítiques demogràfiques
Treballa les destreses Aplica • Argumenta • Sintetitza • Interpreta • Analitza • Relaciona • Exposa
42 Posa’t a prova Prova de competències: Mar- xem!
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
5. Justinià, Mahoma,
Carlemany
“Les estrelles cauen, la terra tremola, soc el martell del món, i per on trepitja el meu cavall no torna a créixer l’herba.”
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8
86 Ens posem en situació Si et diuen bàrbar, t’estan insultant?
Connectem Bàrbars, vàndals... En què et fan pensar aquestes paraules?
Què en sabem? Baròmetre d’aula
88 Blocs temàtics Les invasions dels pobles
germànics • El món bizantí • L’islam • L’im- peri Carolingi
Treballa les destreses Crea • Exposa • Com- para • Investiga • Amplia • Identifica • Loca- litza • Interpreta
102 Posa’t a prova Prova de competències: Som samfaina
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
3. D’aquí i d’allà
“Ningú no deixa casa seva tret que la casa sigui la boca d’un tauró.”
CE2 • CE4 • CE5 • CE9
46 Ens posem en situació Migrar és un acte voluntari?
Connectem Què has de saber quan migres? Què en sabem? Baròmetre d’aula
48 Blocs temàtics Les migracions • Les con- seqüències dels moviments migratoris • Els moviments migratoris en l’actualitat
Treballa les destreses Relaciona • Elabora • Investiga • Sintetitza • Amplia • Aplica • In- vestiga • Valora
58 Posa’t a prova Prova de competències: La vida en una maleta
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
6. De vassalls
i de senyors
“¡Dios, qué buen vasallo! ¡Si tuviese buen señor!”
CE1 • CE3 • CE5 • CE7 • CE8
108 Ens posem en situació Per què l’obesitat era ben vista a l’edat mitjana?
Connectem Bestial!
Què en sabem? Baròmetre d’aula
110 Blocs temàtics La societat feudal • Su- persticions, guerres i pors • Els comtats catalans a l’època feudal • Al-Àndalus • Els regnes cristians peninsulars • L’art romànic
Treballa les destreses Argumenta • Explica • Identifica • Relaciona • Comenta • Interpre- ta • Localitza • Analitza
134 Posa’t a prova Prova de competències: L’edat mitjana, una època llunyana?
Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
Passa a l’acció Reptes del món actual
                     
































   59   60   61   62   63