Page 39 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura
P. 39
1. Previsibles
T’interessa saber què passarà en el futur?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • CE10 8 Connectem Predir el futur
Què en sabem? Baròmetre d’aula
10 Ens comuniquem El text predictiu: Hi ha impactes de la crisi climàtica... • Pautes d’anàlisi • Compren- sió i anàlisi • Àmbits dels textos predictius i llen- guatge predictiu • Tipus de textos predictius
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un text predictiu • Una agenda cultural en format audiovisual • El text predictiu en format àudio
Reflexionem sobre la llengua La síl·laba: nucli i marge • Les vocals en contacte • Dictat • Compa- rem llengües
20 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
4. Amor virtual
Creus que pots conèixer bé algú si només us escriviu missatges?
2. Quin món més petit!
T’agrada viatjar?
CE1 • CE3 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 24 Connectem Volta al món virtual
Què en sabem? Baròmetre d’aula
26 Llegim Jules Verne, La volta al món en 80 dies • Investigació i presentació de l’autor • Comprensió i anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • Viatjar a través de la lectura • Escriptura creativa: una història per conèixer món
Reflexionem sobre la llengua L’accentuació gràfi- ca • La dièresi • Dictat • Comparem llengües
36 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
5. Sense assumpte
Fas servir el correu electrònic o et sembla que ho pots dir tot per WhatsApp?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 72 Connectem Assumptes originals
Què en sabem? Baròmetre d’aula
74 Ens comuniquem El correu electrònic: Comanda 1473 • Pautes d’anàlisi • Comprensió i anàlisi • Es- tructura dels correus electrònics i tipus de correus electrònics segons el registre
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un correu electrònic • Opinió sobre l’impacte ecològic d’internet
Reflexionem sobre la llengua Els sons fricatius alveolars [z] i [s] • Dictat • Comparem llengües
84 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
8. Tastets d’històries
T’agraden més les històries llargues, com una novel·la, o les que es poden llegir en un tres i no res?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 120 Connectem Els microrelats
Què en sabem? Baròmetre d’aula
122 Llegim Microrelats de Flavia Company, Pere Cal-
ders i Jaume Cabré • Investigació i presentació dels autors • Comprensió i anàlisi dels textos
Escrivim Reflexions literàries • L’humor en la litera- tura • Escriptura creativa: una escena còmica
Reflexionem sobre la llengua El verb • Temps ver- bals simples i compostos • Les perífrasis verbals • Classes de verbs • Comparem llengües
132 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
3. Viatjar des del sofà
Quin és el lloc del món on et trobaríem si et perds?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • CE10 40 Connectem El teu destí ideal
Què en sabem? Baròmetre d’aula
42 Ens comuniquem El text descriptiu: El barri d’Hor-
ta-Guinardó • Pautes d’anàlisi • Comprensió i anàli- si • Tipus de textos descriptius i recursos dels tex- tos descriptius
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un text descriptiu • El text descriptiu oral
Reflexionem sobre la llengua Els sons vocàlics del català • La vocal neutra • o/u àtones • Dictat • Com- parem llengüess
52 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
6. Un fred que pela
Quin és el teu temps meteorològic preferit?
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 88 Connectem El clima i les estacions
Què en sabem? Baròmetre d’aula
90 Llegim Dolors Garcia i Cornellà, S’acosta un front
fred... • Investigació i presentació de l’autora • Comprensió i anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • El clima en les his- tòries • Escriptura creativa: una descripció que transmeti emocions
Reflexionem sobre la llengua Els sons fricatius palatals • Els sons africats • El dígraf l·l • Dictat • Comparem llengües
100 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
9. Instruccions de vida
Quines són les instruccions més útils que coneixes?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE9 • CE10 136 Connectem Activitats per a una bona setmana
Què en sabem? Baròmetre d’aula
138 Ens comuniquem El text instructiu: Construeix una càmera obscura • Pautes d’anàlisi • Comprensió i anàlisi • Tipus de textos instructius i característi- ques del text instructiu
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’un text instructiu • Donar consells
Reflexionem sobre la llengua L’estructura del sin- tagma verbal • Els complements verbals • Compa- rem llengües
146 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
CE1 • CE6 • CE7 • CE8 • CE9 Què en sabem? Baròmetre d’aula
56 Connectem Emoticones
58 Llegim Daniel Glattauer, Contra el vent del nord •
Investigació i presentació de l’autor • Comprensió i anàlisi del text
Escrivim Reflexions literàries • La novel·la epistolar • Escriptura creativa: una història a través de con- verses de WhatsApp
Reflexionem sobre la llengua Les consonants oclusives: p/b, t/d, c/g • Les grafies nasals: m/n • Dictat • Comparem llengües
68 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge
7. Darrere el mirall
Actrius, cantants, escriptors, dibuixants... Qui hi ha darrere la imatge que coneixem?
CE1 • CE2 • CE3 • CE4 • CE5 • CE6 • CE9 • CE10 104 Connectem Qui soc jo?
Què en sabem? Baròmetre d’aula
106 Ens comuniquem La biografia: Pilarín Bayés • Pau-
tes d’anàlisi • Comprensió i anàlisi • Característi- ques de les biografies i tipus d’informació
Escrivim i parlem Preparació, escriptura i revisió d’una biografia • La biografia audiovisual
Reflexionem sobre la llengua L’oració • El sintagma nominal • Comparem llengües
116 Posa’t a prova Prova de competències Què en sabem, ara? Baròmetre d’aula Valora’t Metaaprenentatge