Page 23 - SEQÜÈNCIES de Llengua catalana i literatura 1
P. 23

                 Què en sabem?
Baròmetre d’aula
1 En el teu dia a dia, quan parles amb els teus amics, envies un whatsapp, demanes un dubte a la professora... estàs produint textos conversacio- nals. De quin tipus?
Creatius. Periodístics. Quotidians. Digitals.
2 Avui la teva professora surt al diari! Li han fet una entrevista. Saps en què consisteix?
El periodista s’informa sobre la vida d’una persona i l’explica.
El periodista fa recerca sobre un tema i l’exposa àmpliament.
El periodista fa preguntes sense resposta per fer reflexionar el lector.
El periodista fa preguntes i l’entrevistat les respon àmpliament.
3 A la teva professora li han preguntat sobre educació, la tecnologia a l’aula i la importància de fomentar la lectura. Quin tipus d’entrevista li han fet?
Una entrevista psicològica. Una entrevista informativa. Una entrevista informal. Una entrevista de treball.
4A l’entrevista, abans de començar amb les preguntes, el periodista ha presentat breument la teva professo- ra. A quina part del text ho ha fet?
Al titular.
A la introducció. Al cos.
A la conclusió.
    Activa’t
2 25
5 Encara n’hi ha més! Hi ha un enllaç a l’entrevista en vídeo. Què tindrà de diferent de la del diari?
La planificació. L’objectiu.
El canal.
Els protagonistes.
6 I què tindran en comú l’entrevista es- crita i l’oral?
Una introducció de la persona entrevistada.
Un titular destacat en negreta. Preguntes improvisades i sense sentit. Fotografies del periodista i la professora.
7 A l’entrevista hi apareixien moltes pa- raules relacionades amb l’educació. Quina d’aquestes no està ben escrita?
Acadèmia. Pedagogia. Exàmen. Memòria.
8 I quina de les paraules relacionades amb l’àmbit escolar hauria de dur dièresi?
Quadern. Bilingue. Esquema. Igualtat.
        






































































   21   22   23   24   25