Page 9 - Dossier de Llengua catalana i literatura 2
P. 9

                  Escrivim 1
2 Comencem a fer previsions... Abans de començar a redactar el text, reflexiona sobre les
qüestions següents i respon-les en un full a part:
LES CIUTATS DEL FUTUR: COM VIUREM D’AQUÍ A CINQUANTA ANYS?
• Com seran els habitatges del futur? Com s’hi aplicarà la tecnologia?
• Creus que la majoria de la població viurà en ciutats o en espais rurals? Per què? • Com ens mourem per les ciutats? Hi haurà noves formes de transport públic?
• Com seran els parcs i els espais naturals? Què passarà amb els zoològics?
• Com seran els espais culturals i esportius?
• Sabrem com aturar la contaminació a les ciutats?
EL MÓN DIGITAL: RENOVAR-SE O MORIR
• Reflexiona sobre les aplicacions i les xarxes socials que fas servir. Com funcionen? Quina necessitat cobreixen? Són gratuïtes? Per què les fan servir tantes persones?
• Pensa en una necessitat que es podria cobrir mitjançant una aplicació o una xarxa social. Seria per a mòbil o per a ordinador? Com funcionaria? Qui hi estaria interessat?
COM SERÀS QUAN SIGUIS GRAN?
• Si poguessis escollir qualsevol professió, quina seria? Per què?
• On t’agradaria viure? En algun país estranger, o a prop de casa? Com serà el lloc on viuràs? • Creus que formaràs una família? Com te la imagines?
• Quines aficions tindràs?
Escriu i revisa
3 Ara et toca a tu! Estàs a punt? Escriu el text predictiu sobre el tema escollit! Fes-ho en un full a part, amb la tauleta o a l’ordinador.
        • Recordes en què t’havies de fixar a l’hora de llegir un text predictiu? Torna a llegir les pautes d’anàlisi.
4 Com ha quedat el text predictiu? Rellegeix-lo i marca sí, no o millorable:
   SÍ
  NO
  MILLORABLE
 S’entenen bé les idees que has plantejat?
     Has fet servir adverbis i locucions de pro- babilitat i temps?
     Has utilitzat temps verbals en futur, condi- cional o subjuntiu?
        L’estructura del text és correcta (títol, introducció, cos i conclusió)?
     Hi ha alguna part que no s’entén?
          Si hi ha algun aspecte del text que s’hagi de millorar, revisa’l i canvia el que calgui.
COM HO HAS FET?
 El text conté un títol, una introducció, el cos i una conclusió.
 Les idees són coherents, estan ben explicades i tenen relació amb el tema.
 Es fan servir temps verbals en futur, condicional o subjuntiu.
 Es fan servir adverbis i locucions de probabilitat i temps per presentar la informació de manera ordenada.
13
































































   7   8   9   10   11