Page 7 - Coneixement del medi social i natural 6
P. 7
Índex
16 17 18
El Nico, la Rita i l'Eva han desco- bert que es poden veure reflectits en els coberts i en la safata del menjador.
Per què ens veiem en un mirall?
PÀG. 113
19
L’avi de l’Eva ha tingut molts cot- xes. El primer era un Dos cavalls molt lent i l’últim té internet i tot.
Què tenen a veure els cotxes amb els cavalls?
PÀG. 131
La Rita, en Max i l’Eva escolten música cada dia, tot i que no es- colten el mateix i fan servir apa- rells diferents.
Què ens cal per sentir un so?
A en Nico se li ha trencat la llen- güeta per obrir la llauna del re- fresc i ara no se’l pot beure.
Quins objectes ens fan la vida més fàcil?
PÀG. 125
21
Els cosins de l’Eva s’han mudat a una masia tan gran que sembla un castell, però no són el mateix, no. És qüestió d’èpoques!
Com era l’època dels castells?
PÀG. 117
E
ENTRENA’T
PÀG. 137
PÀG. 141
22 23 24
Els de la colla juguen a “endevi- nar el personatge”. En Nico fa la mímica, però els altres no l’aca- ben d’encertar. I tu saps...
Quin rei medieval va ser un “crac”?
PÀG. 147
Què volen els de la colla per di- nar avui? En Nico no té cap dubte: truita de patates! Però...
Des de quan mengem truita de patates?
PÀG. 155
Monuments, carrers i places re- corden els personatges que han estat importants. L’excepció con- firma la regla?
Si era lladre, per què té un carrer?
PÀG. 163
25 26 27
En Nico comenta les diferències entre dues il·lustracions antigues a la resta de la classe. Deu haver sabut explicar...
Què vol dir “fer la revolució”?
PÀG. 169
28
L’Anna proposa a la classe d’obrir una capsa ben curiosa: la capsa dels reptes del segle xxi. En aixecar la tapa, hi havia unes fotografies...
Quins reptes tenim entre mans?
PÀG. 189
Els de la colla i les seves famílies van participar en una manifesta- ció contra la guerra. No serà l’últi- ma, malauradament.
Una guerra és mai la solució?
PÀG. 175
29
Els de la colla han fet un vídeo que els ha quedat molt bé. Deu ser perquè tots hi han col·laborat i han treballat en equip?
La Maria ha visitat la classe de la colla per explicar-los la història de la seva vida.
Què vol dir ser una “nena de la guerra”?
PÀG. 183
La unió fa la força?
E
PÀG. 197
ENTRENA’T
PÀG. 203