Page 13 - Itineraris Llengua Catalana 6
P. 13
PREPAREM UNA LECTURA EN VEU ALTA
6
Prepara la lectura en veu alta d’aquest text:
ABANS DE LLEGIR... ENTRENA’T
QUIQUIRIQUIIIIIC! COMENÇO A ENTRENAR-ME!
La Lia no entén què ha passat. Estava del tot decidida a deixar que el tren se li escapés, però just a última hora, quan estava a punt d’arrencar, alguna cosa l’ha empès a pujar-hi.
Un cop a dalt, s’ha trobat cara a cara amb un personatge d’allò més inquietant: un home alt, vestit de negre, de cara ossuda i pell molt bruna, amb quatre grenyes malgirbades i un barret d’ala ampla que li tapa bona part del rostre.
A la Lia de seguida li ha fet pensar en el dolent d’alguna pel·lícula, no recorda exactament quina.
Sense treure-li la vista del damunt, la noia decideix anar a buscar seient, però està tan nerviosa que s’entrebanca amb l’últim esglaó i cau tan llarga com és.
Carles Sala i Vila, El tren de les parades sense nom
Llegeix en veu alta aquestes paraules del text i assegura’t de pronunciar-les correctament:
ossuda • malgirbades • pel·lícula exactament • s’entrebanca
Marca’t les comes i els punts que indiquen que has de
fer una pausa.
Llegeix el text individualment i en silenci. Després, llegeix-lo en veu alta diverses vegades i a ritmes molt diversos fins que tinguis seguretat.
Quines paraules del text destacaries per donar-hi més emoció?
L’objectiu d’una lectura en veu alta és comunicar el sentit del text i, per a això, cal haver-lo entès bé. Tot i l’estil propi que donem a la nostra lectura, l’empremta de l’autor no s’ha d’eliminar. Els signes de puntuació han estat posats per mantenir el ritme del text.
El respecte pels signes de puntuació, i les pauses que comporten, permetrà comunicar correctament el sentit del text.
Itinerari
9
61