Page 9 - Itineraris Matemàtiques 5
P. 9

 Índex
16 17 18
         La colla ha de fer una exposició sobre la Terra fent servir només eines matemàtiques.
Podem explicar dades només fent servir el llenguatge matemàtic?
PÀG. 101
19
En Joan ha dit que els mapes poden servir per calcular superfícies, però l’Abril no s’ho acaba de creure...
A en Blai el fascina la Lluna. Tot i que la veiem cada nit, continua sent un satèl·lit ben misteriós...
Quins enigmes amaga la Lluna?
PÀG. 107
Els de la colla estan estudiant tot de mapes antics amb nombres ro- mans.
Com ens ajuden, els mapes,
a estudiar el relleu de la Terra?
PÀG. 113
Els de cinquè estan entusiasmats perquè participen en un estudi meteorològic... Així ajudaran a es- tudiar el canvi climàtic.
Quin temps ha fet aquests dies?
       21
   Com podem calcular quina su-
perfície ocupa el mar Mediterrani? E
PÀG. 119
ENTRENA’T
PÀG. 125
PÀG. 131
        22 23 24
   La colla farà una exposició foto- gràfica sobre el relleu d’Europa. Ara han de pensar com la faran.
Com omplim el díptic i les parets per muntar l’exposició?
PÀG. 137
Els de cinquè saben que l’aigua és molt important, i volen ser uns consumidors responsables.
Quanta aigua consumim? Ho expliquem en un mural?
PÀG. 143
Als de la colla els ha tocat com- parar els bitllets i les ofertes de dues empreses amb les quals han contactat.
Amb quina oferta ens quedem?
       PÀG. 149
   25 26 27
   Els de la colla han de recollir mol- tes dades demogràfiques per fer una infografia i presentar-la...
Com podem resumir la informació de la nostra comarca?
PÀG. 155
28
La Lola i l’Abril han vist una pel·lí- cula de romans, amb moltes edifi- cacions amb formes diferents.
Quina és la millor forma per a cada funció?
PÀG. 173
Els de cinquè han visitat un mu- seu amb restes del paleolític i han resolt una sèrie de reptes.
Resolem problemes dels nostres avantpassats?
PÀG. 161
En Blai es pregunta si la Via Au- gusta de Barcelona és la mateixa que trepitjaven els cèsars...
Com eren les infraestructures romanes?
PÀG. 179
En Blai s’interessa tant per saber com guardava el menjar la gent del poblat que cau...
Quant menjar podien guardar?
     PÀG. 167
  29
         E
ENTRENA’T
PÀG. 185
      












































   7   8   9   10   11