Page 16 - Itineraris Matemàtiques 5
P. 16
APLIQUEM EL QUE HEM APRÈS
9
Quan comptem amb grans nombres, a vegades és més important fer-se una idea de si el nombre és molt gran o no que no pas saber la quantitat exacta que representa. Busqueu les quantitats d’aquesta llista i escriviu-les en les unitats que us demanen:
Quantitat d’aigua al mar:
Aigua en una gerra d’aigua: Habitants de la ciutat de Barcelona: Habitants de la ciutat de Girona: Habitants de la Xina:
Habitants de Mònaco:
FEM UN CONCURS DE RAPIDESA
milers de milions de litres. litres.
centenars de milers d’habitants. desenes de milers d’habitants.
milions d’habitants. centenars d’habitants.
10
Organitzeu-vos en grups de quatre i prepareu-vos per al concurs!
Un/a de vosaltres farà de moderador/a i anirà dient les sumes; la resta sereu els concursants.
SUMES PER AL CONCURS 79 + 10 =
90 + 10 =
5.670 + 100 = 8.003 + 100 = 2.856.974 + 1.000 = 35.640 + 1.000 =
1 2
3 4
NORMES DEL CONCURS
El/la moderador/a diu la suma.
Els/les concursants la calculen mentalment. Quan tinguin el resultat, aixequen la mà.
Diuen el resultat en veu alta i, entre tots, comproven si el resultat és correcte. Per cada suma correcta, s’anoten un punt.
Si el resultat és correcte, es planteja la suma següent; si no és correcte, el torn passa a la persona de la dreta.
PER ACABAR, PENSA-HI...
T’ha agradat fer el recompte dels microorganismes per treballar amb nombres grans? Per què?
28
VALORA L’ITINERARI