Page 8 - Itineraris Matemàtiques 4
P. 8
123
Els de quart han anat a visitar un laboratori on investiguen les es- pores d’alguns bolets.
Quantes espores pot tenir un bolet?
PÀG. 11
En aquest itinerari la colla de quart visita un centre de recupe- ració de fauna.
Quins càlculs es fan en un centre de recuperació d’animals?
PÀG. 17
A l’escola fan una revisió mèdica cada any, i avui ha tocat als de quart.
Quantes vegades respirem en un mes?
PÀG. 23
456
La mestra ha portat xocolata per celebrar el seu aniversari.
Hi ha preses de xocolata rodones?
PÀG. 29
789
En Lucas no troba el codi de bar- res ni la data de caducitat d’un producte...
Per què els aliments tenen una data de caducitat?
PÀG. 35
La Maria passarà el pont en un bal- neari amb els seus avis, per cuidar cada una de les cèl·lules del cos.
Quantes cèl·lules renovem cada segon?
PÀG. 41
Els de quart fan una visita a una cova i s’hi endinsen...
Com varia la temperatura quan ens endinsem a la Terra?
La Maria ha anat a una òptica per graduar-se la vista i escollir el model d’ulleres que li agradi més!
Per a què pot ser útil combinar coses?
PÀG. 53
La colla de quart juga amb telè- fons casolans, però l’Eloi no acaba de sortir-se’n...
El so viatja sempre a la mateixa velocitat?
PÀG. 71
Amb l’escola visitem una colònia tèxtil, que era un autèntic poble on els treballadors ho tenien tot.
Com eren les colònies tèxtils de Catalunya?
PÀG. 59
12
Els cinc amics de la colla estan emo- cionats: avui participen en una gim- cana d’orientació per la muntanya!
PÀG. 47
11
E
ENTRENA’T
Preparem una gimcana d’orientació?
PÀG. 65
PÀG. 77
13 14 15
Els de quart comencen l’itinerari observant una il·lustració del lli- bre dels morts dels egipcis...
Avui han convidat els de quart a un laboratori TIC d’un taller d’in- novació electrònica.
Com podem aprendre “mates” amb l’electrònica?
PÀG. 89
Els de quart fan una enquesta so- bre hàbits de reciclatge, reutilit- zació i cura del medi.
Com podem tenir cura de la Terra?
PÀG. 95
Com es pesa amb una balança?
PÀG. 83